FRforTravel | Taman Tema berkonsepkan LEGO | LEGOLAND® Malaysia Resort

#FRforTravel | LEGOLAND® Malaysia Resort
Taman Tema berkonsepkan LEGO®




Hi Guys! Korang tahu tak baru baru nih bamziaf pergi ke one of my favorite place bila ke JB, iaitu  LEGOLAND® Malaysia Resort ! Sangat best sebab bila sampai sini semua kegembiraan dalam satu lokasi, korang boleh enjoy LEGOLAND Theme Park, Water Park, Hotel & SEA LIFE Malaysia 
yang semuanya bertemakan LEGO® ! Korang tahu luas kawasan ini menyamai lebih kurang 
50 full size football pitches! Ia ada lebih 15, 000 LEGO® models 
yang diperbuat dari lebih 60 Juta LEGO® bricks


LEGOLAND® Malaysia Resort ini mmg sesuai untuk semua peringkat umur yang menjanjikan lebih kurang 80 rides, slides, shows & attractions yang pastinya menjanjikan lebih adventure, education & fun! Ia juga merupakan antara yang pertama berkonsepkan seperti ini di Asia


LEGOLAND® Theme Park 

Bamziaf sempat explore di LEGOLAND® Theme Park disebabkan LEGOLAND® Water Park ditutup untuk tujuan pembersihan.. Jadi korang make sure check schedule mereka before pergi tau.
Korang boleh enjoy dekat Theme Park yang ada lebih kurang 40 shows, rides & attractions tau!
Korang juga boleh explore 8 awesome Themed areas dekat sini, antaranya 

The Beginning

  

Jadi bila korang walk in ja korang pasti dah teruja sebab dekat entrance ada banyak LEGO® model yang di buat untuk pameran mcm bentuk Gajah, Zebra, Panda & banyak lagi tau!
Korang juga boleh shopping LEGO® dekat BIG Shop, The Brick Shop & ada Mini Market juga tau plus if lapar korang boleh makan makan di The Cafe ada variasi menu di sana

LEGO® Technic



   
Dekat sini korang boleh enjoy ada few rides & attraction antaranya
NEW: PLANET LEGOLAND® -
Korang boleh build apa saja dgn LEGO® Brick, sesuai dengan temanya ANYTHING is POSSIBLE

Aquazone Wave Racers, The Great LEGO® Race, Technic® Twister, LEGO® Mindstorms & LEGO® Academy antara Rides & Attraction yang korang boleh enjoy di sini! Memang best tau!

if lapar jangan risau sebab ada Restaurants yang korang makan
makan iaitu Asian Deli yang menyajikan masakan style Asian seperti Nasi Lemak, Assam Laksa & banyak lagi

LEGO® City
  
Kalau korang dekat sini, boleh acah acah jadi Pilot tau tapi pastinya di sini Kids akan paling teruja tau sebab rides dia mmg best antaranya Driving School, LEGO® City Airport, LEGO® Express, Boating School, DUPLO® Express, Junior Driving School, Rescue Academy

Korang juga boleh experience attraction dekat sini seperti LEGO® Frontliners Mural Display, LEGO® City Stage & The Shipyard! Untuk bamziaf dekat sini love sgt utk ber-ootd sebab cantik tempat dia

LEGO® Kingdoms

  
Korang yang mana teringin nak kahwin dengan anak Raja boleh cuba nasib di sini! Memang akan rasa vibe kita menjadi Raja bila kita cross the Drawbridge tau! Korang boleh explore cerita rakyat ttg Lagenda Naga yang scary & fearless knights di Castle Stage & The Forestmen's Hideout

If korang nk lebih boleh naik rides seperti Royal Joust, Merlin's Challenge, Dragon's Apprentice & bamziaf paling suka naik The Dragon, nampak macam biasa tapi if korang naik pastinya korang akan hilang darah seketika, sebab mmg best tau!

Jadi if korang tak puas nk balik pun jadi Raja lagi boleh shopping di King's Market banyak barangan & merchandise terutamanya utk kids yang nk jadi Satria atau Princesses

Miniland

   



Siapa suka travel mesti teruja untuk tengok LEGO® Brick yang di bina untuk menunjukkan miniature version antara tempat tempat menarik di Asia.. Ia menggunakan lebih 30 Juta LEGO® Brick tau!
Korang boleh tengok ada lebih 17 Asian Countries antaranya Malaysia, Singapura, Brunei, Philippine, Cambodia, Thailand, & banyak lagi.. Korang mesti teruja sebab memang nampak real sgt !

Imagination

 


Siapa yang sukakan Movies, Magic & Music , zon ini di inspirasikan oleh DUPLO® !
Korang punya kids pastinya excited utk bermain & menyaksikan 4D Movies! Antara ride yang korang boleh layan Kids Power Tower & Observation Tower yang mana korang boleh saksikan keseluruhan LEGOLOND® dengan 360 degree view ! 
Selain itu ada juga attraction seperti DUPLO® Playtown, LEGO® Studios, & Build and Test yang korang boleh race dengan menggunakan LEGO® car!

Land Of Adventure

  
Siapa yang suka adventure boleh enjoy sini! 
Pastinya korang boleh experience the forgotten worlds of Pharoahs & Dinosaurs
Antara zone yang korang wajib experience semua ride dia tau memang best, antaranya, Dino Island yang sgt best tp bersedia utk basah tau... heheh Ada juga Lost Kingdom Adventure,& Bettle Bounce! Korang kena bawa kids utk experience dekat Pharaoh's Revenge attraction !
If korang nak bawa balik ole ole jgn lupa singgah di Adventurer's Depot tau!

LEGO® NINJAGO™ World

   
Siapa suka main game Ninja , korang pasti excited nak experience sendiri game ini secara depan mata kan, mana tau boleh jadi Master of Spinjitzu!
Korang boleh experience LEGO® NINJAGO™ The Ride, yang merupakan the most advanced 4D ride di Asia! Boleh dapat kuasa fire, earth, lightning & iced sekali! Menarik kan?
Korang boleh bawa kids utk cuba Cole's Rock Climb juga! Selain itu ada attraction lain seperti Nya's Practice, Zane's Temple Build & Kai's Spinner ! Jadi mana peminat NINJAGO™ jangan lupa singgah Sensei's Shop utk dapat korang punya ninja gear &LEGO® NINJAGO™ merchandise juga


Korang jgn risau terdapat Surau yang di sediakan, Tandas juga ada! Ada banyak tempat istirehat utk korang if penat berjalan! If korang lapar ada banyak kiosk menjual F&B juga!
Jadi pastinya memang berbaloi untuk experience dekat LEGOLAND® Theme Park ni!
 
SEA LIFE Malaysia


Jadi dah sampai LEGOLAND® Malaysia Resort tidak lengkap aktiviti jika tidak mencuba tarikan terbaru di sini iaitu SEA LIFE Malaysia yang membawa korang utk Belajar, sayang & care utk Ocean kita! Terdapat lebih 25 display tanks dalam 11 habitat zones 
yang menempatkan hampir 13, 000 hidupan laut dari 120 species! 

Personally bamziaf memang suka sgt hidupan laut & ini memang antara yang bamziaf suka sgt! 

Aquariums Zones and Habitats
Antara 11 themed zones yang korang boleh explore

ROCKPOOLS


Korang boleh experience untuk merasa coastal creatures macam Tapak Sulaiman & banyak lagi.. Memang best dapat rasa sendiri & tengok depan mata

MALAYSIAN RAINFOREST
   
Korang boleh discover tentang history of Sungai Johor & hidupan apa yang ada dalam Rainforest ini

CORAL REEF
  
Antara yang menarik perhatian bamziaf sebab terdapat pelbagai spesis yang bamziaf tak pernah tengok dalam bentuk & warna yang sgt unik & menarik

SUNKEN SHIPWRECK
  
Ini merupakan zone yang ada The Portugese Wanli shipwreck.. Korang boleh belajar how shipwreck ini dapat contribute utk Maritime history utk South East Asian region! Banyak spesis yang unik juga tau!

SHOALING RING

  

Ini antara yang sgt best, bayangkan korang boleh saksikan beratus ikan berenang mengelilingi korang!
Memang rasa macam di dalam laut tau..

OCEAN CAVE

  
Korang pernah rasa nak dive di dasar laut tapi tak mampu? jgn risau korang boleh experience di sini!
Hidupan laut ini akan berenang renang di depan mata korang tau


STINGRAY BAY

Pernah tengok Ikan Pari menari depan korang? ha di sini korang boleh sit & relax sambil melihat aksi renang dari Ikan Pari yang sgt comel!

JELLIES
 
Pernah ada OOTD yang latar belakang Jelly Fish? ha if nak korang kena make sure datang sini sebab ada banyak Jelly Fish yang korang boleh tukar tukar warna dia.. Best kan!

AMAZING CREATIONS
 
Tempat di mana korang boleh menunjukkan kreativiti korang dalam melukis hidupan laut versi korang sendiri & korang boleh saksikan mereka hidup di Digital Ocean nnt!

OCEAN TUNNEL
 
Antara zone yang bamziaf love juga, korang boleh experience 180 degree views of the underwater! Memang sangat awesome view dalam tunnel ni tau! siap ada Black Tip Reef Sharks!

SEAHORSES
  

Ini merupakan Magical Kingdom utk Seahorses! Memang antara experience yang bamziaf suka sgt! 
We so thankful sebab ada Staff yang bg clear explanation about this cute creatures!
Korang boleh tengok bukan satu dua tapi banyak sungguh Kuda Laut nih! Dari baby hinggalah dewasa!
Boleh tengok how mereka berinteraksi sesama sendiri, how mereka makan, how mereka mating!

Jadi if korang nak pulang bawa buah tangan jgn lupa singgah Gift Shop dia! Memang banyak merchandise yang comel comel! plush toys of SEA LIFE pun ada tau!


Jadi memang such a great experience dekat LEGOLAND® Malaysia Resort!
Korang if plan nak bawa anak anak or korang sendiri nak pergi holiday make sure check out  LEGOLAND® Malaysia Resort tau, pastinya berbaloi utk experience sini!
Nanti ada rezeki kita cuba Water Park & Hotel pulak k!




#LEGOLANDMalaysia #LEGOLAND #ThemePark #Johor #awesomeisback

Post a Comment

0 Comments