#FRforSharing - Innovation Terbaru Mengurangkan Kemudaratan

#FRforSharing - 

Innovation Terbaru Mengurangkan Kemudaratan



Hai korang! So korang perasan tak sekarang banyak syarikat yang mengeluarkan produk e-cigarettes tapi mereka hasilkan yang tidak ada smoke.. Kenapa??


Korang tahu tak tinjauan yang dilakukan ke atas rakyat Malaysia

sudah ada masalah ketagihan merokok di awal usia 15 tahun &

hampir 27 ribu kematian disebabkan oleh asap rokok tembakau dan bukanlah disebabkan nicotine..

Sumber:http://taknak.myhealth.gov.my/remaja-merokok/

Sumber: MalayMail


Jadi bila wujudkan produk alternatif yang menggunakan teknologi berbeza dari e-cigarettes yang lain seperti, produk tembakau dipanaskan tanpa pembakaran atau lebih dikenali sebagai ‘heated tobacco products di mana ia menggunakan tembakau yang sebenar bkn E-Liquid. 


Korang tahu tak? Perbezaan di antara E-Cigarattes, Heated Tobacco Products & Vape? Perbezaan utamanya adalah E-Cigarattes & Vape menghasilkan kandungan bahan kimia yang tinggi di dalam asap yang dihasilkan walaupun tidak ketara oleh mata kasar tapi bila di sedut boleh memberi impak kepada kita...berbanding Heated Tobacco Products.


Heated-tobacco products direka khas untuk memanaskan unit tembakau tanpa pembakaran. Ini menghasilkan wap yang mengandungi nikotin, melepaskan rasa sebenar tembakau yang dipanaskan. Alat alternatif ini tidak ada pembakaran malah, tahap bahan kimia berbahaya dikurangkan dengan ketara berbanding dengan asap rokok. 


Jadi dengan wujudnya produk alternatif, ia dapat membantu mengurangkan risiko masalah kesihatan di kalangan perokok. Risiko untuk 'perokok pasif' mampu di kurangkan…


Jadi untuk korang perokok tegar masih belum mampu untuk berhenti merokok boleh mendapatkan info tambahan selain apa yang korang baca di atas.. Ini mampu mengurangkan risiko kepada orang tersayang di sekeliling korang.. Agar kehidupan kita lebih baik & sihat...



Post a Comment

3 Comments