#FRinfosharing - Kempen #AyamBersamaMu Menyokong Orang Asli dengan Makanan Berkhasiat, Ayam Brand


#FRinfosharing - Kempen #AyamBersamaMu Menyokong Orang Asli 
dengan Makanan Berkhasiat, Ayam Brand

Ketua Pengarah JAKOA, Prof Dr Juli Edo (tengah) berkumpul dengan masyarakat Orang Asli di Kampung Orang Asli Changkat Bintang, Selangor

Komuniti Orang Asli turut terjejas mata pencarian akibat kurangnya peluang ekonomi ekoran wabak COVID-19.

JAKOA mengambil produk Ayam Brand dari pejabat Ayam Brand
 

Jabatan Kemajuan Orang Asli Malaysia (JAKOA) sedang bekerjasama dengan Ayam Brand™ bagi membawa kempen kebajikan komuniti viral #AyamBersamaMu ke komuniti Orang Asli di Selangor.

 

Penduduk kampung (kiri) di Kampung Orang Asli Changkat Bintang menerima bekalan makanan 

dalam tin selama 1 bulan dari Ayam Brand


Pantri komuniti #AyamBersamaMu kini berdiri dengan sendiri di 13 lokasi di seluruh negara dengan kerjasama komuniti yang menyumbangkan dan mengambil keperluan harian seperti makanan, bagi membantu mereka yang memerlukan, dan disokong oleh sumbangan produk dari Ayam Brand, Mission Foods dan Alce Nero, antara yang terlibat.


Anak-anak di Kampung Orang Asli Changkat Bintang menerima produk pasta dari Alce Nero

 

Versi kempen kebajikan komuniti tersebut yang diubahsuai kini sedang dilancarkan di Kampung Orang Asli Changkat Bintang dengan bekalan produk Ayam Brand dan Alce Nero untuk sebulan bagi kegunaan 39 keluarga Orang Asli.

 

Ketua Pengarah JAKOA, Prof Dr Juli Edo berkata kempen #AyamBersamaMu diperlukan sebagai sokongan dalam bentuk nyata dan psikologi bagi komuniti Orang Asli menerusi sumbangan makanan keperluan dalam tempoh sukar ini.


Untuk mengetahui dengan lebih lanjut mengenai kempen kebajikan komuniti #AyamBersamaMu, layari https://www.ayambrand.com.my


Post a Comment

0 Comments