FRforSharing | Sambutan berganda bersama Budimas sempena World Children's Day & Deepavali

Sambutan berganda bersama Budimas sempena 
World Children's Day & Deepavali
Meraikan hampir 250 kanak-kanak kurang bernasib baik



Salam Guys..
Bamziaf dijemput oleh The Budimas Charitable Foundation baru baru ini bagi sambutan berganda iaitu sempena meraikan World Children's Day & Deepavali di Pusat Komuniti Bandaraya Kuala Lumpur yang turut meraikan hampir 250 kanak-kanak yang kurang bernasib baik

 
 
Majlis ini merupakan untuk mengembira, menyelami perayaan kebudayaan, dan bukti komitmen yang tidak berbelah bahagi yayasan terhadap kesejahteraan kanak-kanak daripada pelbagai latar belakang.

Antara Hadirin yang dihormati yang telah Hadir ke Majlis ini, termasuk YM Tunku Dato' Yaacob Khyra, Pengerusi The Budimas Charitable Foundation, dan ahli-ahli Lembaga Pemegang Amanah, termasuk YBhg Datin Seri Maneesah, YM Tengku Muinuddin Putra, En Steve Teoh, En Yudistra Darma Dorai & En. Yong Yoke Keong, menyerikan majlis itu.


Pegawai Utama Yayasan Amal Budimas, Cik Anne Rajasaikaran turut menambah barisan terbilang, menjanjikan malam yang diselitkan dengan nilai, perpaduan dan perayaan.

Majlis ini turut dihadiri oleh rakan kongsi & entiti korporat seperti Yayasan Institut Jantung Negara (UN), Hospital Gleneagles Kuala Lumpur, Farm Fresh Sdn Bhd, dan Havan Clothing.
Tetamu khas dan kanak-kanak dari pelbagai rumah dan kampung, termasuk Pusat Jagaan Kebajikan Kanak-Kanak Budimas Orion, Rumah Kebajikan Orang Kurang Upaya dan anak Yatim Rita, Persatuan Kebajikan Sri Bala Illam, Yayasan Hiichiikok, Pusat Jagaan Titian Kash, Rumah Hope, dan
Kampung Orang Asli Bukit Kepong

Majlis Malam itu dimulakan dengan ucapan aluan mesra oleh Cik Anne Rajasaikaran,
menekankan kepentingan perayaan. Selepas ucapan itu, majlis perasmian yang menyuburkan hati menyinari tempat itu ketika Lembaga Pemegang Amanah menyalakan lilin (Kuttu Vilakhu).

Majlis Malam itu menghidangkan pelbagai juadah yang menarik untuk kanak-kanak, diiringi dengan persembahan menawan yang mempamerkan bakat luar biasa kanak-kanak ini. Aktiviti wajib Budimas yang menampilkan pertandingan menambahkan lagi keterujaan. Untuk majlis istimewa ini,
dua pertandingan-Mewarna Kolam dan Menghias Kad Hari Kanak-kanak telah diadakan, mempamerkan bakat seni kanak-kanak.

 
Majlis Malam itu juga turut diadakan penyampaian cek kepada Yayasan IN dan Gleanegles Hospital Kuala Lumpur, untuk memulakan program Dana Penjagaan Perubatan Kanak-kanak Budimas
pada 2024. Isyarat ini menandakan visi yayasan untuk meningkatkan kehidupan kanak-kanak. 
Cek tersebut telah disampaikan oleh Pengerusi, YM Tunku Dato' Yaacob Khyra, bersama 
Lembaga Pemegang Amanah yang lain dan Pegawai Utama, Cik Anne Rajasaikaran. 
Majlis Malam meraikan semua kanak-kanak dengan pemberian beg cenderahati perayaan dan 
paket Deepavali yang disampaikan oleh semua tetamu kenamaan.

“Saya harus katakan bahawa tanggungjawab yang diberikan kepada kami, oleh orang ramai yang menderma dan berikrar dengan Budimas, adalah satu tanggungjawab yang serius, 
jadi tidak diragukan lagi, kami akan melakukan yang terbaik, untuk menyediakan kualiti hidup 
yang sama seperti yang lain. kanak-kanak akan mempunyai" 
Cik Anne Rajasaikaran, dalam ucapannya menekankan peranan penting orang ramai dalam melaksanakan perubahan positif untuk kanak-kanak di Malaysia.

 

Mengenai Yayasan Kebajikan Budimas

Yayasan Kebajikan Budimas ialah pertubuhan bukan kerajaan. Diperbadankan di bawah 
Akta Pemegang Amanah 1952, misi Yayasan Kebajikan Budimas adalah untuk menyediakan 
bimbingan dan pembiayaan dalam menyokong kebajikan dan kesejahteraan anak yatim dan 
kanak-kanak kurang bernasib baik di Malaysia.

Bergerak secara aktif untuk membantu kanak-kanak yang kurang bernasib baik untuk memberi peluang kepada kanak-kanak menjalani yang normal. Yayasan Kebajikan Budimas telah menangani keperluan kanak-kanak kurang berkemampuan melalui pendekatan program kebajikan teras dengan pembentukan tiga program iaitu Budimas Home Charity Fund, Budimas Food Charity Fund dan Budimas Education Charity Fund yang memenuhi tiga keperluan asas kanak-kanak iaitu makanan, pendidikan dan rumah.

Inisiatif yang akan datang, Dana Penjagaan Perubatan Kanak-kanak Budimas dan Dana Seni Persembahan Budimas, menyerlahkan lagi dedikasi yayasan untuk membentuk masa depan yang sihat dan holistik untuk anak-anak Malaysia.


Post a Comment

0 Comments