#FRhelpothers - Kita Jaga Kita (Perintah Kawalan Pergerakan)

Assalammualaikum.. Salam Sejahtera!

Hai semua! Macam mana korang setelah kita kini memasuki Fasa ke 2 Perintah Kawalan Pergerakan bagi menghentikan penularan wabak Covid 19 yang melanda seluruh dunia bukan sahaja di Malaysia.

Pastinya ketika ini apa yang paling penting adalah MAKANAN yang cukup untuk kita duduk di rumah . Kita mesti memastikan bekalan di rumah sentiasa mencukupi & tak pernah putus.. Alhamdulilah

Abam nak kongsi dengan korang pastinya ada golongan yang tidak mampu untuk melengkapkan makanan di rumah untuk terus menjalani Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) yang berbaki 10 hari lagi. Kebanyakkan ada yang berniaga atau bekerja kais pagi makan pagi kais petang makan petang tapi dalam situasi sekarang ada yang gaji atau pendapatan bulanan terus terhenti kerana tidak mampu bekerja atau berniaga lagi.

Jadi abam nak seru semua pembaca blog abam untuk kita hulurkan sedikit bantuan & menolong Soup Kitchens supaya mereka mampu untuk membantu golongan golongan yang memerlukan ini untuk meneruskan kehidupan tanpa perlu berlapar. 

Jika korang nak membantu abam sediakan maklumat maklumat di bawah

Maybank 5122 3133 4874 
Pertiwi Soup Kitchen

RHB 2-14035-10201591
Dapur Jalanan KL

CIMB 800 898 4696





Post a Comment

0 Comments